یزدفردا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد: شب فرهنگی بافق و برگزاری رویداد‌های گردشگری فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان است.

به گزارش یزدفردا: رستگاری با اشاره به اجرای برنامه شب فرهنگی بافق گفت: در این رویداد ضمن بازدید از اماکن تاریخی و تفرجگاه‌ها، معرفی فرهنگ اصیل یک شهرستان، بازی‌ها و غذا‌های محلی و سنتی، صورت می‌گیرد که این امر عاملی مهم در جذب گردشگران است. 

 رستگاری عنوان کرد: شهرستان بافق هم در این زمینه همواره خوش درخشیده و رویداد‌های خوب و متنوعی را برای جذب گردشگر در سطح شهرستان برگزار کرده است. 

 ابوالحسینی معاون عمرانی استاندار یزد نیز در این آیین گفت: در شب فرهنگی شهرستان بافق از بزرگترین نوروزگاه شهرستان، نوروزگاه آبشار بافق، بازدید کردیم. 

 وی افزود: در این نوروزگاه برنامه‌های مختلفی از جمله آیین دوستی با اقوام ایرانی، جشنواره پخت غذا‌های سنتی، اجرای ورزش‌های باستانی، غرفه سفالگری و نقاشی برای کودکان و... اجرا می‌شود که اوقات خوشی را برای مسافران و گردشگران نوروزی رقم می‌زند. 

 دهقان فرماندار بافق نیز با اشاره به بازدید‌های نوروزی گفت: تا ششم فروردین ماه ۱۴۰۳، ۴۵ هزار نفر از بنا‌های تاریخی و فرهنگی بافق بازدید کردند.

 وی افزود: آمار بازدید از جاذبه‌های گردشگری و نوروزگاه‌های سطح شهرستان به ۹۵ هزار نفر رسیده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا